søndag den 29. juli 2007

Udlændinge i Dansk volleyball!

Er der for mange eller for få, er de til gavn eller skade, det er jeg helt sikkert ikke den rigtige til at svare på, selv om jeg da har en holdning til det, men det er ikke det jeg vil bruge tiden på her denne gang!

Nej, jeg har bare de sidste par dage (i bare venten på at vi skal i gang igen) gået og tænkt over at det egentlig er ”sjovt” at jeg nu som elite træner gennem x år som elitetræner faktisk ikke har trænet en eneste udenlandsk spiller (undskyld Bardur Bendix men færinger tæller ikke med i denne statistik)

En kort gennemgang af min karriere uden udlændinge; 1 år i Fortuna (herreelite) 2 år i DHG (1 år med herre og 1 år med damer) 1 år i Marienlyst (herreelite) 3 år i Bedsted (herreelite og elitekval) 2 år i Spentrup (herreelite og elitekval) alt i alt 9 år i elite rækkerne uden en eneste udlænding, selv om det er i det tiår hvor der virkelig er sket et skred i antallet af udlændinge i danmarksturneringen!

Men fra den kommende sæson sker det så, som omtalt tidligere her på min blog skal jeg i den kommende sæson står i spidsen for elite herre holdet i ASV og for at kunne opfylde vores egen målsætning som er forbliven i rækken har vi set os nødsaget til at supplere truppen. Jeg skal i den kommende sæson (som det ser ud lige nu) arbejde med minimum 2 udlændinge, Diego Celle http://www.dieghino79.blogspot.com/ som allerede har fået sin debut i den danske liga først i SK Århus og i sidste sæson var han så med til at rykke op sammen med ASV, han har Italiensk pas, og har det stadig selv om han denne sommer er blevet dansk gift med Tina http://tdtw.blogspot.com/ men jeg skal også arbejde med Michal Lukaszczyk, Michal er Polak om kommer fra klubben SPS Arsen Zdunska Wola hvor han har spillet de sidste 3 sæsoner, Michal var til prøve træning i klubben tilbage i maj måned, jeg deltog ikke selv ved nogle af træningerne i den uge da jeg var på Grønland men alle dem som deltog siger at det bliver spænende at se ham igen, så dem tror jeg på og glæder mig derfor endnu mere til at komme i gang, vi starter på torsdag og jeg skal nok følge op på denne historie om vores polske ven for jeg forventer mig faktisk en del af det at skulle integrere en polak på et dansk hold, men meget mere her om i de kommende uger…

1 kommentar:

Anonym sagde ...

allabbott detailed websites memory shankar eere glass trust inferred anagnostelis blind
lolikneri havaqatsu