tirsdag den 10. april 2007

Frosne finger i Maniitsoq!

Nej jeg ved godt der har været lidt stille her på min blog de seneste uger, men det skyldes udelukkende den meget ringe mulighed der for at skrive når man sidder på Grønland nærmere bestemt i Maniitsoq hvor jeg var denne gang.

Nogen tænker måske hvad jeg har lavet i Maniitsoq og ja jeg kan afsløre at jeg ikke har holdt ferie, nej der er simpelthen blevet afholdt GM (Grønlands Mesterskaber) for senior, og i min stilling som herre landstræner har jeg været på Grønand for at se de eneste (ja du læste desværre rigtig) kampe der afvikles på Grønland i denne turnering.

Der deltod desværre kun 4 herre hold og 5 dame hold i turneringen, hvilket er en tilbage gag fra sidste sæson hvor der var 6 herre og 5 dame hold... Men alt i alt må man sige at der er sket fremskridt specielt på herre siden, de fire hold spillede utrolig tætte kampe og GSS fra Nuuk var tæt på at spille sig i finalen selv efter tre 0-3 nederlag i de første tre kamp, det er måske her lige på sin plads at nævne at de 4 hold mødte hinanden to gange for så til sidst at spille en finale og en bronze kamp.

I finalen mødte hjemme holdet AVI, Maniitsoq overraskelsen fra IVK Illusiat. og AVI satte sig på kampen fra start til slut og tog guldet med 3-0 og bronzen gik til GSS foran KTVI.

Jeg skulle efter GM stævnet udtage det landshold som skal spille IG på Rhodos til sommer og for danske volleyball kender er der da to spillere som har spillet/spiller her i Danmark nu som kom på holdet, nemlig Anguttimarik Nielsen fra Amager og Kasper Thorleifsen som tidligere har spillet i Hvidovre men nu er tilbage på Grønland og spiller i IVK.

Så fik jeg hvis den værste krampe ud af fingrene og vil de næste dage bruge lidt tid og energi på at skrive lidt om det efterskole hold som jeg skal spille DM med i næste uge på Gørlev efterskole, men mer herom i en senere blog.

Ingen kommentarer: