mandag den 18. juni 2007

Så sker der noget!


14 dage til sidste skoledag! Så der er vel noget fornuft i at starte med at skrive om efterskole DM, som i år blev afholdt på Gørlev Idrætsefterskole, den. 17.-18. april.

Vi havde kvalificeret os ved at vinde vores lokale kreds her i vest jylland, ret suverænt, http://volley-west.blogspot.com/2007/03/drenge-holdet-vinder-vm.html og glædede os rigtig meget til at se om der var nogle hold som kunne presse os!

Og lad mig allerede nu afsløre, det var der ikke, og vi vandt ret suverænt dette DM! Jeg havde før stævnet bestemt mig for -fuldstændig som jeg også havde til de vestjyske mesterskaber- at jeg ville spille socialt og at alle drengene skulle have lige meget spilletid. Og det vigtige for os var jo stadig at lære noget og ikke mindst skulle vi jo lære at tackle det, at være favoritter! Og på første dagen i pulje spillet var denne indstilling med til at gøre kampene lidt sjovere specielt for vore modstandere for de fik da ind imellem lov til at få både 10 og 15 point men vi var aldrig i nærheden af at tabe et sæt.

Jeg ved ikke hvor mange af jer der læser denne blog der har været med til et lære møde, men jeg kan godt afsløre at under normale omstændigheder er det heller ikke noget som kan ophidse mig ret meget, men denne aften mellem grund spillet og placeringsslutspillet lykkes det alligevel for nogle af dem at irritere mig så meget at jeg måtte ophidse mig, dog lykkes det (guderne må vide hvordan) at holde ophidselsen inde i mig selv, så jeg kunne bruge den positiv sammen med holdet. Det der skete var faktisk at der var nogle af lærerne fra de andre skoler ingen nævnt ingen glemt som mente at det var lidt ”skræmmende” at vi ikke var mere suveræne når nu vi trænede så meget!

Av, av jeg tror gerne han nu vil trække den udtalelse tilbage, for der var virkelig forskel på de hold der mødte hinanden i de afsluttende kampe, og da specielt i semifinalen hvor vi kun tillod modstanderne at få henholdsvis 6 og 9 point. I finalen mødte vi det klart næst bedste hold i Danmark dette år, nemlig Fjellerup som gennem hele sæsonen har spillet med i VVBK junior række og også senere på sæsonen deltog ved junior DM og gjorde det fint. Vores efterskole hold deltager ikke i kreds turneringerne, da vi jo har et tæt samarbejde med Ikast KFUM og med dette hold vandt drengene junior DM. Tillykke her fra til Ikast KFUM og ikke mindst til drengene.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Yo chef..

Det er sjældent personer i striktrøjer som underviser på efterskoler har forstand på sport. Godt de fik nogle klø.